Kan sentrum og periferi spille på lag?

By- og regionforskningsinstituttet NIBR feirer 50 år i 2017, og som et nasjonalt miljø for by- og regionforskning ønsker vi gjennom årets seminarer å sette søkelyset på ulike aspekter ved samfunnsutviklingen i Norge. Vi inviterer derfor til åpent seminar: By og land – hand i hand? SAMSVAR-seminar på HiOA Sted: Pilestredet 35, Oslo Tid: 1. […]

Vi inviterer derfor til åpent seminar:

By og land – hand i hand?

SAMSVAR-seminar på HiOA
Sted: Pilestredet 35, Oslo
Tid: 1. juni 2017, kl. 14.00

Byene vokser, mens utkantstrøk mister arbeidsplasser og tjenestetilbud. Må byenes vekst skje på bekostning av distriktene, eller er det mulig å bygge et Norge som får sentrum og periferi til å spille på lag i framtida? Og vil vi det?

Les programmet

Meld deg på